MAGAZIN CULTURAL

× Prima Pagina Desteptarea Istorie Enigme Stiinta Documentare Muzica Bancuri Utile
 

”Și ce dacă nu știu?!”

PressHUB • Desteptarea • Valentin - 12785 articole • 18 vizualizari • acum 3 saptamani: 11-02-2024, 12:01:31
 

”Și ce dacă nu știu?!”. O dată la câțiva ani – pe vremuri la trei sau patru, acum și la doi ani – le dau studenților, pentru examen, o lucrare scrisă. În general, prefer examenele orale (chiar dacă sunt destul de dificile în anii cu mulți studenți), dat fiind că dintr-o discuție – oricât de scurtă – pot să-mi fac o idee mai clară și despre ce știe studentul, și despre felul în care-și articulează răspunsul, scrie Mihai Maci, în Contributors.ro.

Dezavantajul acestei formule de examinare e acela că, deși îmi oferă o imagine asupra felului în care gândesc tinerele generații, îmi dă puține detalii cu privire la cunoștințele lor și – mai ales – la felul în care sunt capabili să integreze lucrurile proaspăt învățate în scheme deprinse pe parcursul școlii. Mai ales atunci când lucrez cu cei din anul I (la ”Gândire Critică”) scopul examinării scrise e – pentru mine – cel mai bun mod de-a-mi da seama cum desfășoară ei un gând.

Nu dăm lucrări de tipul extemporalului, dat fiind că acestea nu mi-ar oferi decât fragmente din ceea ce au reținut ei; or, eu vreau să văd cum gândesc ei. Și, pentru aceasta, e preferabil să lucreze fără presiunea constrângerii. Așadar, le dau din vreme cadrul în care urmează să-și articuleze ideile. De această dată (căci, evident, temele nu sunt aceleași în fiecare an) au avut de ales – fiind studenți la Relații Internaționale – un eveniment de actualitate de pe scena internațională, pe care să-l prezinte pe scurt, să-i evidențieze caracterul problematic și să ofere argumente pro și contra unei părți, acțiuni sau a efectelor situației la care s-au referit. Pe lângă aceasta i-am încurajat să-mi scrie un al doilea text – liber și, am precizat acest lucru, care nu se notează – despre ei, despre alegerile lor, despre ce a însemnat școala pentru ei.

Rostul principal al acestor notițe personale e acela că, realmente, mă interesează care le sunt problemele și cum gândesc ei. Dar ele mai au o funcție (despre care le vorbesc doar atunci când le duc lucrările): constituie un ”text martor” care-mi permite să-mi dau seama – din frazare – dacă primul text (cel care se notează) le aparține sau nu.

În cele ce urmează voi face o sinteză a problemelor din lucrarea de examen, din lucrurile pe care studenții mi le-au scris despre ei și din răspunsurile orale (sau discuțiile de la seminarii).

Continuarea, în Contributors.ro

Citește și: O altă perspectivă despre testele PISA: unii profesori nu le consideră relevante, alții nu vor să comenteze

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea)

Articolul ”Și ce dacă nu știu?!” apare prima dată în PRESShub.

 
Facebook Twitter Linkedin WhatsApp Messenger
 
Continuare pe PressHUB » Articole PressHUB » Desteptarea » Valentin - 12785 articole »
 
Și știu
 
Niciun comentariu
 
Adauga comentariu