Începem cu o profeție pentru METROREX. Data de 4 aprilie 2023. Ce înseamnă această zi? Ce este cu ea? Va fi ziua în care va avea loc o importantă etapă de captare a METROREX de către marile familii care stăpânesc majoritatea afacerilor din domeniul transportului feroviar și cu metroul din România.
Se va încerca un tun de câteva zeci de milioane de euro. Cum altfel, decât având în spate artificii ingenioase prin care se poate face ca o ofertă la o licitație importantă să devină deosebit de avantajoasă, exact cu sprijinul statului. O adjudecare deja stabilită. Aviz amatorilor.
Infestarea marilor familii
Despre fenomenul „marilor familii” s-a scris mult, s-a vorbit mult și au fost prezentate de asemenea multe documente. A devenit o marcă înregistrată a sectorului feroviar. Totul a început la AFER, acea instituție care se zbate de peste un an de zile să scape de flagelul unor legături malefice bazate pe cumetrii și rubedenii, legături care au periclitat din multe puncte de vedere transportul pe căile ferate din România. Puțini au înțeles pe deplin cât de malefice și de riscante sunt activitățile acestor familii. Sunt cei care au amanetat siguranţa feroviară, au măsluit omologările celor mai moderne tramvaie de care beneficiază în prezent bucureștenii, au vrut să aducă cu forța trenurile chinezești în România prin licitațiile de achiziții gestionate de ARF, au vrut să înființeze organisme notificate de apartament pentru a acapara prestații cu tarife de sute de mii de euro. Au făcut multe altele. AFER nu a fost niciodată singurul loc în care marile familii și-au perpetuat afacerile.
Un tun deja programat
Nu odată, am spus că ramificațiile acestor mari familii ajung în cele mai importante cotloane. Acolo unde se pot face combinații, unde se câștigă licitații, unde se acordă contracte de publicitate cu dedicație etc. Nu a scăpat nici METROREX. Ce se vrea de la METROREX? Se vor banii. Mulți bani. Va avea loc o licitație prin care „băieții deștepți” vor pune mâna pe paza de la metrou. Un contract extrem de bănos. Acordarea contractelor de la metrou este gestionată de Direcția Comercială, una din direcțiile cheie ale METROREX, păstorită de nimeni altul decât un „băiețel deștept”. Adică un „băiat deștept” în curs de devenire. Nu este oricine. Este patronul unuia din localurile din Palatul CFR. Vorbim despre un viitor soț al fiicei nimeni alteia decât Directorul General al METROREX. Despre această fiică știm că a fost recent promovată pe o funcție de conducere. Știe cineva cum și de ce? METROREX începe să semene leit cu AFER, la o scară mai mare. O prestigioasă platformă media din domeniul feroviar, doar ce publicase știrea acestei promovări pe sprânceană a viitoarei consoarte de „băiețel deștept”, că a și sunat telefonul la redacție, iar știrea a fost ștearsă subit. Se mai poartă. Doar că aceasta nu mai poate fi numită activitate de presă. Cine o fi sunat? Poate chiar doamna Director General.
Din tată în fiu și doar între familii
„Băiețelul deștept” care păstorește contractele de la METROREX este el însuși fiul unuia din marii „băieți deștepți” ai domeniului feroviar. Seniorului îi se mai spune „Nea Muștar”. Este cel care la rândul lui a păstorit extrem de „eficient” siguranța pe căile ferate în perioada ianuarie 2020 – aprilie 2022. Pentru recordul absolut de a avea într-o singură vară a lui 2021 peste zece accidente și incidente grave pe căile ferate, fără nici o măsură eficientă de îmbunătățire ulterioară a siguranției feroviare, „Nea Muștar” a fost premiat de ministrul Drulă. Era ministrul care ne promitea că va face dreptate în ministerul care îi fusese încredințat. Cele două afaceri de familie i-au mers de minune în cei doi ani de mandat pentru „Nea Muștar”. Același domn, a participat activ în perioada mai 2010 – iulie 2012 la exterminarea CFR Marfă.
Tată bogat, fiu bogat. Tată cu afaceri, fiu cu afaceri. Și nu oricare. O afacere prin care paza de la METROREX va fi acaparată de una din firmele ginerelui controversatului politician căruia i se mai spunea și „Buldogul”. Dăruirea acestui contract bănos va fi un prilej ca prin intermediul fiului său „Nea Muștar” să încerce o negociere. O reîncercare de a primi înapoi ASFR. Actuala sa obsesie. Pentru că cele două afaceri de casă încă îi pot crește, iar în prezent lucrurile sunt blocate.
Vom reveni cu detalii și documente.
Articolul Infestarea METROREX cu fenomenul marilor familii – licitație cu dedicație apare prima dată în Presshouse.ro.