MAGAZIN CULTURAL

× Prima Pagina Desteptarea Istorie Enigme Stiinta Documentare Muzica Bancuri Utile
 

Episodul 6: Consecvența combinației cu tramvaiele Imperio a marilor familii AFER – continuăm să scoatem documentele

Presshouse • Desteptarea • Valentin - 13466 articole • 569 vizualizari • acum un an: 10-11-2022, 12:01:33 ★★★★★
 

Un prestigios producător de vehicule feroviare arădean se chinuie din greu să livreze niște tramvaie noi şi destul de moderne Primăriei Municipiului București, care la rândul ei se chinuie din greu să nu le primească.

Traseul după care au fost efectuate testele prefigurează înființarea unei stații noi STB fix la intrarea în DNA. În schimbul fierbinte de documente care a avut loc în ultimele lunii între producător şi primărie, fiecare parte o acuză pe cealaltă de neseriozitate. Producătorul susţine că beneficiarul trebuie să-i recepționeze numaidecât tramvaiele. Beneficiarul se plânge că producătorul nu respectă în totalitate cerințele din caietul de sarcini aferent contractului, tramvaiele livrate având alți parametrii. Cu siguranță, această dispută va deveni una din piesele de bază ale viitoarei curse electorale pentru primăria Bucureștiului. De aceea, unii din comisia de recepție se tem să semneze documentele, pentru că… nu şi știe.

Acum să fim corecți. Aceste tramvaie arată destul de bine, sunt încăpătoare, au o structură de rezistență solidă similară cu cea a vehiculelelor feroviare şi au o capacitate de transport mult superioară tuturor variantelor de tramvaie V3A din parcul actual al STB. Cert este că, Bucureștiul are nevoie de tramvaie noi şi moderne. Doar că cineva s-a gândit probabil să pună niște bani „de-o parte” schimbând unele componente şi subansamble cu altele care au alți parametrii, eventual produse de firme de casă sau asociate. La momentul actual, singura instituție din România care trebuie să își dea avizul dacă toate aceste modificări constructive sunt sau nu legale este AFER.

Ultimele articole publicate pe Presshouse au generat o adevărată revoluție la AFER. A început „vânătoarea de surse”. Ușile ținute altă dată deschise sunt trântite brusc, iar unora dintre angajați li se sugerează cu răutate acuze grave cum că ei ar fi „ăia care dau”. Toate acestea, fără nici o dovadă.

Așa cum s-a relatat şi în Episodul 5 al acestei serii, o parte a problemelor pe care le întâmpină acum beneficiarul noilor tramvaie o constituie efectele unor documente emise şi semnate de câțiva membri ai marilor familii AFER, fără semnătura directorului general. Vorbim despre celebrii M.M.C, D.F. şi C.M. Aceștia sunt unii dintre pionierii „chinezificării” şi ai „rusificării” AFER-ului. Așa se obișnuiește, în condițiile în care în majoritatea instituțiilor publice fiecare face ce vrea, după interesele liniilor de finanțare paralele cu salarizarea de care beneficiază respectivii.

La 46 de zile după emiterea documentului prezentat în Episodul 5, același M.M.C. ajutat de D.F. emite un alt document către producătorul arădean. Un document cel puțin la fel de „binevoitor” cu mogul gazdă de la InnoTrans. Publicăm în exclusivitate acest document. Ceea ce este scris atât în acest document, cât şi în cel prezentat anterior în Episodul 5 nu a făcut decât să contribuie la agravarea blocajului actual între producătorul arădean şi Primăria Municipiului București.

Să cităm puțin: „dacă parametrii tehnici acoperiți de certificatul de omologare sunt nemodificați, certificatul de omologare tehnică acoperă toate soluțiile în legătură cu vehiculul omologat indiferent de numele comercial (în cazul de față, certificatul de omologare tehnică OT nr. 333/2011 acoperă şi varianta cu numele Imperio Metropolitan)”. Care parametrii tehnici nemodificați, când comisia de recepție constată de luni de zile că vehiculele livrate au alți parametrii? AFER emite oare certificate de omologare „în alb”?

Același celebru M.M.C. le scria cu 46 de zile înainte arădenilor următoarele: „referitor la programul de probe statice şi dinamice, facem precizarea că în cazul în care în derularea acestuia vor apărea opinii diferite între dvs. [producătorul arădean – n.r.] şi reprezentanții beneficiarului [Primăria Municipiului București – n.r.], AFER își oferă disponibilitatea în clarificarea acestor probleme”. Întregul proces de achiziție a acestor tramvaie s-a umplut de „opinii diferite”, domnule M.M.C. Care probe statice şi dinamice? Au fost ele efectuate la timp? Dacă da, atunci care mai este scopul probelor din aceste nopți pe liniile din București?

Așteptăm cu interes ca alte instituții să analizeze în detaliu documentele publicate de noi, pe lângă documentele care urmează să apară.

Încheiem episodul cu o întrebare pe care o adresăm atât acelor „alte instituții”, cât şi tuturor angajaților de bună credință din AFER: Cum este posibil să fie transmise din AFER către diverse entități producătoare documente sau adrese, fără semnătura şi menționarea directorului general, cu ștampila oficială a AFER pusă în dreptul semnăturii directorului general adjunct? De ce? Cu atât mai mult, este grav fiind vorba despre documente pe teme tabu care au atras atenția DNA. Cum ar fi normal, ne așteptăm la cercetări disciplinare în AFER din această cauză.

Articolul Episodul 6: Consecvența combinației cu tramvaiele Imperio a marilor familii AFER – continuăm să scoatem documentele apare prima dată în Presshouse.ro.

 
Facebook Twitter Linkedin WhatsApp Messenger
 
Continuare pe Presshouse » Articole Presshouse » Desteptarea » Valentin - 13466 articole »
 
Episodul Consecvența Combinației Tramvaiele Imperio Marilor Familii Continuăm Scoatem Documentele
 
Niciun comentariu
 
Adauga comentariu