MAGAZIN CULTURAL

× Prima Pagina Desteptarea Istorie Enigme Stiinta Documentare Muzica Bancuri Utile
 

Episodul 5: Combinația cu tramvaiele Imperio a marilor familii AFER – începem să scoatem documentele

Presshouse • Desteptarea • Valentin - 14093 articole • 627 vizualizari • acum un an: 08-11-2022, 12:01:26 ★★★★★
 

Acum câteva zile vorbeam despre niște tramvaie noi destinate bucureștenilor, care – la început a părut a fi întâmplător – au trecut prin apropierea sediului DNA. Cu siguranță, unele din acele tramvaie au dorit numaidecât să se obișnuiască cu această locație. În special persoanele grele de la producătorul arădean şi de la Primăria București. Membrii comisei de recepție a acestor tramvaie tremură numai la gândul de a semna ceva. Ieri am aflat cu toții că într-adevăr DNA a deschis un dosar legat de achiziția acestor tramvaie. Urmează bâlci mare.

Nu trebuie să fim malițioși. Cu siguranță Bucureștiul are nevoie urgentă de tramvaie noi şi moderne. Dar dacă şi așa am ales să le facem autohton că așa a decis Instanța, haideți să le facem corect, nu să vindem mere chinezești în loc de pere românești şi să le plătim ca piersici nemțești!

La fel de mult ca membrii comisiei de recepție a tramvaielor IMPERIO METROPOLITAN tremură şi membrii marilor familii AFER. Unii membri. Se putea altfel ? Nu există aproape nicio ilegalitate din domeniul feroviar, al transportului urban pe șine sau cu metroul, în spatele căreia să nu se afle măcar un membru al marilor familii AFER.

Știți, pe cei 11 membrii, dintre care câțiva au fugit la pensie. Au rămas câțiva veterani care acum strâng rândurile. M.M.C. – cel cu combinațiile şi cu hotelurile de lângă Gara de Nord, G.B. – cea cu banii şi care odată a fost dată afară din AFER ca urmare a unor presupuse deturnări de fonduri de salarii, G.M. – cel cu afacerile personale, C.B. – cel cu rețeaua de șpăgi, D.F. – cel cu „studiile” şi cu susținerea chinezilor, C.M. – cel cu circuitul documentelor în AFER şi alții. Acestora li s-au adăugat nu de mult cu mare entuziasm, câțiva „familiști” noi cum ar fi S.N. zis „Limbă” – cel cu fantezia de a ajunge șef la ARF sau măcar director general al AFER, C.D. – cel cu organigramele, M.P. – cea cu… simplu: cea cu C.D. şi M.A. – cel cu drumurile interminabile la Cluj. Unii dintre aceștia din urmă au mai mult rol periferic, aflându-se într-un stadiu de inițializare.

Dincolo de toate, când ne îndreptăm către noile tramvaie IMPERIO METROPOLITAN începe să ne miroase puternic a M.M.C. şi al său „Pui”. M.M.C a avut de mulți ani în mână activitatea de omologare a tramvaielor. Bănoasă activitate! Mai ales când ea nu intră sub incidența vreunei directive de siguranță ori de interoperabilitate, a vreunei STI sau a vreunui regulament european obligatoriu de aplicat. Nu. Avem aici un vid legislativ intenționat menținut şi care a dat frâu liber unor combinații cu muți bani în spate. Doar că mămăliga a crăpat cu tramvaiele noi achiziționate pentru bucureșteni.

De ce M.M.C.? Pentru că nu se putea prin altcineva. Omului drag al atâtor moguli din lumea feroviară îi place să fie în spatele tuturor afacerilor. Chiar şi cea cu echivalarea în fals a unei omologări de tramvaie. Documente intrate recent în posesia noastră ne dovedesc amploarea neregulilor. Lui M.M.C. îi place la nebunie să emită documente către entități din exteriorul AFER, fără a mai băga înseamnă pe cel de-i zice „director general”. Nici nu trebuie, odată ce ești M.M.C. cel fără de care nu mișcă nimic în AFER.

Ca pentru orice vehicul nou sau prototip, era necesară efectuarea unor teste. M.M.C. a considerat că la aceste teste nu mai trebuie să participe experți din AFER, deoarece documentația oferită de producător este suficientă şi „atestă conformitatea proiectului cu legislația aplicabilă”. Probabil că testele respective nici nu au mai avut loc. Pentru a bloca competitorul turc să mai aibă șanse la licitație, procedura de omologare a tramvaielor a fost schimbată în vara lui 2021. În plus, același M.M.C. a cerut omologare tehnică pentru unele echipamente de pe tramvaiul ofertat, doar de la producătorul turc. Cu cel româno-chinez a fost mult mai îngăduitor.

Publicăm în exclusivitate unul din documentele care ne arată cum probabil marile familii AFER au contribuit la trucarea unei licitații pe bani europeni.

Vom reveni cu noi documente şi detalii interesante.

Articolul Episodul 5: Combinația cu tramvaiele Imperio a marilor familii AFER – începem să scoatem documentele apare prima dată în Presshouse.ro.

 
Facebook Twitter Linkedin WhatsApp Messenger
 
Continuare pe Presshouse » Articole Presshouse » Desteptarea » Valentin - 14093 articole »
 
Episodul Combinația Tramvaiele Imperio Marilor Familii începem Scoatem Documentele
 
Niciun comentariu
 
Adauga comentariu