MAGAZIN CULTURAL

× Prima Pagina Desteptarea Istorie Enigme Stiinta Documentare Muzica Bancuri Utile

Civilizațiile extraterestre pot fi „prinse fără scăpare” pe planetele lor: Explicațiile oamenilor de știință

Playtech • Stiinta • Valentin - 14364 articole • 35 vizualizari • acum 2 luni: 10-03-2024, 12:00:18

Ecuația Drake, formulată de astrofizicianul Frank Drake în 1961, explorează întrebarea de ce încă nu am întâlnit o civilizație extraterestră.

Civilizațiile extraterestre și de ce nu ne-am întâlnit cu ele

Ecuația ia în considerare o serie de factori diferiți, inclusiv numărul de stele care au planete ce le orbitează, rata de formare a stelelor și fracția de planete care ar putea, de fapt, să se dezvolte și să susțină viața.

Vezi și:

Câtă viață a existat vreodată pe Pământ? Oamenii de știință au descoperit care este trecutul și viitorul planetei noastre

Într-un nou articol publicat în Journal of the British Interplanetary Society, observat pentru prima dată de Universe Today, Elio Quiroga Rodríguez, profesor la Universidad del Atlántico Medio din Spania, susține că ecuația lui Drake nu a mers suficient de departe.

El sugerează că există o șansă ca apa sau alți extratereștri care locuiesc în lichide, precum și civilizațiile de pe super-Pământuri, să fie, de fapt, prinse pe planetele lor din cauza „limitărilor fizice”, chiar dacă ar fi vrut să plece – o nouă ipoteză fascinantă pentru una dintre întrebările de bază aflate în centrul căutării noastre pentru o viață extraterestră inteligentă.

În articolul său, Quiroga a susținut că ecuația Drake ar trebui să ia în considerare două posibilități suplimentare.

Ce spun cercetătorii

Prima ar fi că există civilizați pe planete mult mai mari decât ar avea nevoie Pământul de viteze de evacuare mai mari, pentru a depăși puternica gravitație a planetei lor.

Dacă ar fi prea mare, extratereștrii „nu ar putea părăsi planeta folosind nicio cantitate imaginabilă de combustibil și nicio structură de rachetă viabilă nu ar rezista presiunilor implicate în proces, cel puțin cu materialele pe care le cunoaștem”, a scris Quiroga.

În al doilea rând, cercetătorul ia în considerare „lumi cu pești” în care impulsul de a dezvolta tehnologii de comunicare la distanță este mult mai scăzut, deoarece mesajele pot călători deja pe întinderi mari fără a fi nevoie să fie amplificate cu tehnologie complexă într-un mediu fluid.

Pentru o astfel de specie subacvatică, „comunicarea între indivizi ar putea fi fezabilă fără a fi nevoie de dispozitive de comunicare”, a argumentat Quiroga. „O astfel de civilizație nu ar fi „comunicativă” și nu ar fi avută în vedere în ecuația Drake”.

Pe scurt, este o prelungire a unei enigme deja considerabile cu care ne confruntăm astăzi. Ar putea exista într-adevăr extratereștri îngrozitor de inconștienți care trăiesc în interiorul oceanelor masive sau civilizații frustrate care se luptă să treacă dincolo de imensa fântână gravitațională a planetei lor?

Facebook Twitter Linkedin WhatsApp Messenger