MAGAZIN CULTURAL

× Prima Pagina Desteptarea Istorie Enigme Stiinta Documentare Muzica Bancuri Utile

Când vom descoperi viață pe alte planete: momentul e mai aproape de tine decât crezi, spune un cercetător

Playtech • Stiinta • Valentin - 14093 articole • 1085 vizualizari • acum 2 ani: 22-09-2022, 00:00:32 ★★★★★

Un astrofizician elvețian se declară optimist, atunci când vine vorba despre descoperirea viații extraterestre și declară că aceasta ar putea exista dincolo de Sistemul Solar.

Mai mult, el afirmă că am putea să avem dovada „vie” cândva, în următorii 25 de ani.

Teoria omului de știință ar putea deveni realitate: rămâne de văzut cum și când

Sasha Quanz, profesor de astrofizică la ETH Zurich din Elveția, și-a expus teoria în timpul ceremoniei de deschidere a noului Centru pentru Originea și Prevalența Vieții al universității.

„Scopul meu este să găsesc viața în afara Sistemului Solar și, da, va fi o mare provocare. Am 25 de ani să fac exact asta… dar permiteți-mi să vă explic și de ce cred că acest lucru nu este nerealist”, a spus profesorul Quanz mulțimii.

El a continuat, explicând că totul a început în 1995, când a fost descoperită prima planetă în afara Sistemului Solar, Dimidium. În scurtul timp care a trecut de atunci, peste 5.000 de exoplanete au fost descoperite.

„Din punct de vedere statistic, fiecare stea găzduiește o planetă și multe dintre aceste planete au dimensiuni similare cu Pământul. Foarte multe dintre ele sunt „lipite” de stea, iar energia pe care o primesc este asemănătoare cu cea pe care o primește Pământul de la Soare”, a adăugat Quanz.

Cu toate acestea, este încă greu de spus dacă aceste planete au atmosferă și ar putea susține eventuala viață extraterestră.

Profesorul Quanz susține că o descoperire majoră ar putea veni de la ELT, aflat în prezent în construcție în deșertul Atacama din Chile. Odată ce va fi operațional, spre sfârșitul acestui deceniu, ELT va folosi o oglindă principală de 39 de metri, despre care remarcă că este semnificativ mai mare decât cea a JWST.

„Scopul principal al instrumentului este să facă prima fotografie a unei planete din afara Sistemului nostru Solar, potențial similară cu Pământul, în jurul uneia dintre cele mai apropiate stele”, a adăugat el.

În mod evident, teoria omului de știință ar putea „sta în picioare”. Rămâne de văzut dacă coordonatele spațiu/timp se vor potrivi.

Facebook Twitter Linkedin WhatsApp Messenger