MAGAZIN CULTURAL

× Prima Pagina Desteptarea Istorie Enigme Stiinta Documentare Muzica Bancuri Utile
 

Amedeo Neculcea, GFR: „70% din capacitatea portului Constanţa era neutilizată din cauza liniilor blocate. Portul Constanța e de trei ori mai mare decât Odesa”

Presshouse • Desteptarea • Valentin - 13466 articole • 1060 vizualizari • acum un an: 04-11-2022, 12:01:31 ★★★★★
 

În anii ’90, România avea al doilea transport feroviar ca eficiență după Suedia (tone-km plus călători-km/salariat CFR)), a declarat Amedeo Neculcea, directorul general adjunct al GFR.

Oficialul GFR a precizat că Portul Constanța este o bijuterie a ingineriei românești care poate fi pusă în valoare doar de o rețea de transport terestru, prin deblocarea rețelei feroviare din port, unde majoritatea liniilor sunt blocate de vegetație și vagoane de marfă.

„70% din capacitatea portului Constanţa era neutilizată din cauza liniilor blocate. Portul Constanta e de trei ori mai mare decât Odesa şi de trei ori mai mare decât Varna şi Burgas la un loc. Faţă de Rotterdam e de 2,6 ori mai mic. Are 154 de dane şi 32 km de cheiuri, e un port uriaş, e port maritim şi dunărean, e o bijuterie a ingineriei româneşti. Acesta poate fi pus în valoare doar dacă îl articulăm la căi de transport terestre puternice bine dimensionate”, a menționat medeo Neculcea, directorul general adjunct al GFR, citat de clubferoviar.ro. Acesta a meníonat faptul că trenurile de marfă, înainte de 1989 făceau 24 de ore de la Constanța la Curtici. „E nevoie de îmbunătăţirea infrastructurii feroviare pentru o viteză corespunzătoare, calitatea reţelei e dată de viteză, dintr-o staţie de frontieră în orice altă staţie de frontieră să putem merge cu trenul în maximum 24 de ore. Aceasta se făcea înainte de 1989, acum de la Constanţa la Curtici facem 6-7 zile”, a explicat Amedeo Neculcea.

Oficialul GFR a mai adăugat faptul că în ani ”90, România avea al doilea transport feroviar ca eficiență după Suedia (tone-km plus călători-km/salariat CFR)).

„După Revoluţie, după ruperea legăturilor cu fostul spaţiu sovietic, am beneficiat o perioadă de inerţie, de capacităţi peste necesar. La finele anilor ’80 transportăm 350 de milioane de tone marfă, astăzi sub 60 de milioane de tone”, declarat Amedeo Neculcea.

foto: clubferoviar.ro

Articolul Amedeo Neculcea, GFR: „70% din capacitatea portului Constanţa era neutilizată din cauza liniilor blocate. Portul Constanța e de trei ori mai mare decât Odesa” apare prima dată în Presshouse.ro.

 
Facebook Twitter Linkedin WhatsApp Messenger
 
Continuare pe Presshouse » Articole Presshouse » Desteptarea » Valentin - 13466 articole »
 
Amedeo Neculcea 70% Capacitatea Portului Constanţa Neutilizată Liniilor Blocate Portul Constanța Decât Odesa
 
Niciun comentariu
 
Adauga comentariu