MAGAZIN CULTURAL

× Prima Pagina Desteptarea Istorie Enigme Stiinta Documentare Muzica Bancuri Utile
 

5 curiozități despre BMW, colosul care a renunțat la aripi ca să umble pe pământ

Incredibilia • Enigme • Valentin - 14041 articole • 1739 vizualizari • acum 2 ani: 19-10-2022, 12:01:02 ★★★★★
 

BMW este unul dintre cei mai mari designeri și producători de automobile din lume. Compania germană există de peste un secol, dar unde a început totul?

A făcut BMW întotdeauna automobile? Iată cinci curiozități despre BMW, detalii mai puțin cunoscute din istoria unuia dintre cei mai prestigioși constructori auto din lume.

BMW era specializată în motoare de avioane

Foto: Freepik.com

Înainte de a fabrica mașini, BMW a fabricat motoare de avion.

BMW a început în 1916 ca o fuziune între Rapp Motor și Otto Werk. Cererea de motoare de avion germane era mare în timpul Primului Război Mondial, așa că cele două firme și-au unit forțele pentru a produce astfel de componente.

Motoarele BMW erau renumite pentru eficiența consumului de combustibil și capacitatea lor de a ajunge la altitudini mari.

BMW a încetat producția după cel de-Al Doilea Război Mondial, când a fost semnat Tratatul de la Versailles, care a interzis Germaniei să mai fabrice avioane de război.

Prin urmare BMW a ieșit din afacerile cu aeronave și s-a orientat spre proiectarea de automobile.

Sediul central al BMW amintește de măruntaiele unei mașini

Foto: iStockPhoto.com

Sediul central al BMW din München a fost proiectat de arhitectul austriac Karl Schwanzer și a durat patru ani pentru a fi construit. Lucrările au avut loc între 1968 și 1972, cu scopul de a fi finalizate la timp pentru Jocurile Olimpice de Vară din 1972.

Clădirea este situată lângă Olympiapark și este sediul central al BMW din 1972. Designul se bazează pe un motor BMW, cele turnurile reprezentând patru cilindri ai unui motor.

Cele patru turnuri sunt interconectate și suspendate peste o bază comună.

Diametrul total al clădirii este de 53 de metri, cu înălțimea de 101 metri. Clădirea are în total 22 de etaje, dintre care 18 sunt folosite ca spații de birouri.

BMW a fabricat prima sa mașină electrică în 1972

Foto: Wikimedia

BMW a fost o companie vizionară, construind primul său automobil electric în 1972. Acest model, BMW 1602e, nu a fost niciodată pus la dispoziția publicului, mai ales pentru că avea o autonomie de doar… 20 de minute.

Un alt defect era că, fiind un vehicul electric, puterea lui era la jumătate față de celelalte mașini pe care BMW le avea la vânzare.

Proiectul a fost abandonat multă vreme, apoi anii ’90 au venit cu un interes sporit pentru vehiculele electrice. Pentru BMW, 1602e a devenit o bază importantă pentru proiectarea și dezvoltarea mașinilor electrice pe care le știm astăzi.

BMW deține recordul mondial Guinness pentru cel mai lung drift

Foto: Pixabay.com

La 11 decembrie 2017, Johan Schwartz a stabilit două noi recorduri mondiale pentru BMW.

După ce a făcut drift timp de opt ore și a parcurs 374 de kilometri, Schwartz a stabilit un nou record pentru „Cea mai mare distanță de drift cu un vehicul în 8 ore”.

Pentru a promova lansarea BMW M5, compania l-a angajat pe pilotul danez Schwartz, cu intenția să doboare recordul existent.

Cu toate acestea, cursa nu a fost singura încercare de a doborî un record din acea zi.

Matt Mullins, un pilot profesionist american, a vrut să doboare „Cel mai lung drift al unui vehicul dublu (asistat)” împreună cu Schwartz, pentru BMW.

Cei doi au reușit să parcurgă 79.2 kilometri, doborând recordul anterior de 28.5 kilometri.

S-ar putea să te întrebi cum au reușit să parcurgă o astfel de distanță fără a fi nevoiți să alimenteze. Ei bine, BMW a făcut echipă cu Detroit Speed, care a construit un sistem  personalizat care le-a permis să alimenteze în timp ce conduceau.

BMW are o poveste de fundal pentru logo-ul său

Foto: Unsplash.com

Există un mit conform căruia logo-ul BMW provine din istoria lor în construcția de avioane. BMW este acronimul de la „Bayerische Motoren Werke”, care se traduce prin „Fabrica de motoare din Bavaria”.

Una dintre primele reclame ale BMW, pe vremea când produceau motoare de avion, a fost publicată în 1929. Aceasta arăta două avioane, iar în elicea lor frontală era evidențiat „BMW”.

În 1942, BMW a publicat un articol în „Flugmotoren-Nachrichten” (știri din domeniul construcției de motoare de avioane), confirmând că logo-ul lor oficial era elicea în mișcare.

De la convertirea la producția de automobile, logo-ul a fost păstrat de BMW, dar s-a dezvoltat ușor de-a lungul anilor. Se spune că albastrul și albul de pe logo provin din culorile oficiale ale Bavariei, regiunea în care a fost înființată compania.

BMW proiectează motoare de peste 100 de ani și continuă să creeze modele inovatoare.

Grupul german a realizat unele dintre cele mai emblematice vehicule ale vremurilor noastre și și-a adaptat afacerea de-a lungul anilor. Compania și-a păstrat rădăcinile bavareze și afișează și astăzi cu mândrie moștenirea aeronautică.

 
Facebook Twitter Linkedin WhatsApp Messenger
 
Continuare pe Incredibilia » Articole Incredibilia » Enigme » Valentin - 14041 articole »
 
Curiozități Despre Colosul Renunțat Pământ
 
Niciun comentariu
 
Adauga comentariu