BMW a fost o companie vizionară, construind primul său automobil electric în 1972. Acest model, BMW 1602e, nu a fost niciodată pus la dispoziția publicului, mai ales pentru că avea o autonomie de doar… 20 de minute.
Un alt defect era că, fiind un vehicul electric, puterea lui era la jumătate față de celelalte mașini pe care BMW le avea la vânzare.
Proiectul a fost abandonat multă vreme, apoi anii ’90 au venit cu un interes sporit pentru vehiculele electrice. Pentru BMW, 1602e a devenit o bază importantă pentru proiectarea și dezvoltarea mașinilor electrice pe care le știm astăzi.
Foto: Pixabay.com
La 11 decembrie 2017, Johan Schwartz a stabilit două noi recorduri mondiale pentru BMW.
După ce a făcut drift timp de opt ore și a parcurs 374 de kilometri, Schwartz a stabilit un nou record pentru „Cea mai mare distanță de drift cu un vehicul în 8 ore”.
Pentru a promova lansarea BMW M5, compania l-a angajat pe pilotul danez Schwartz, cu intenția să doboare recordul existent.
Cu toate acestea, cursa nu a fost singura încercare de a doborî un record din acea zi.
Matt Mullins, un pilot profesionist american, a vrut să doboare „Cel mai lung drift al unui vehicul dublu (asistat)” împreună cu Schwartz, pentru BMW.
Cei doi au reușit să parcurgă 79.2 kilometri, doborând recordul anterior de 28.5 kilometri.
S-ar putea să te întrebi cum au reușit să parcurgă o astfel de distanță fără a fi nevoiți să alimenteze. Ei bine, BMW a făcut echipă cu Detroit Speed, care a construit un sistem personalizat care le-a permis să alimenteze în timp ce conduceau.
BMW are o poveste de fundal pentru logo-ul său
Foto: Unsplash.com
Există un mit conform căruia logo-ul BMW provine din istoria lor în construcția de avioane. BMW este acronimul de la „Bayerische Motoren Werke”, care se traduce prin „Fabrica de motoare din Bavaria”.
Una dintre primele reclame ale BMW, pe vremea când produceau motoare de avion, a fost publicată în 1929. Aceasta arăta două avioane, iar în elicea lor frontală era evidențiat „BMW”.
În 1942, BMW a publicat un articol în „Flugmotoren-Nachrichten” (știri din domeniul construcției de motoare de avioane), confirmând că logo-ul lor oficial era elicea în mișcare.
De la convertirea la producția de automobile, logo-ul a fost păstrat de BMW, dar s-a dezvoltat ușor de-a lungul anilor. Se spune că albastrul și albul de pe logo provin din culorile oficiale ale Bavariei, regiunea în care a fost înființată compania.
BMW proiectează motoare de peste 100 de ani și continuă să creeze modele inovatoare.
Grupul german a realizat unele dintre cele mai emblematice vehicule ale vremurilor noastre și și-a adaptat afacerea de-a lungul anilor. Compania și-a păstrat rădăcinile bavareze și afișează și astăzi cu mândrie moștenirea aeronautică.